Projekti

ZDRAVJE V VRTCU

Program deluje celostno in podpira aktivnosti za krepitev in ohranjanje zdravja otrok, njihovih staršev, zaposlenih v vrtcu, kakor tudi lokalne skupnosti. V okviru programa vsako leto izpostavljajo več aktualnih vsebin in vključenim vrtcem posredujejo strokovne, znanstveno potrjene informacije. Vsako leto izberejo tudi eno prednostno nalogo, določijo rdečo nit in preko celega leta skupaj z vrtci izvajajo aktivnosti.

V šolskem letu 2024/25 začnejo veljati prenovljene Smernice za prehranjevanje v vzgojno-izobraževalnih zavodih (ZRSZ, 2024), zato bodo aktivnosti letos usmerili na področje prehrane (vplivi pridelovanja hrane in prehranjevanja na zdravje in okolje, zmanjševanje zavržkov hrane …). Za strokovne delavce bodo izpeljali dve strokovni izobraževanji, kjer bodo podrobno obravnavali vsebine rdeče niti. Rdeča nit programa za to šolsko leto  je »Jej zdravo, spoštuj hrano in varuj naravo«.

V obdobju odraščanja je ustrezen način prehranjevanja ključnega pomena, saj telo hrano, ki jo zaužijemo, porabi tako za rast in razvoj kot tudi za vsakodnevne dejavnosti. V tem obdobju je zato izjemno pomembno, da otrok jé dovolj, da uživa kakovostno, raznoliko in zdravo hrano. Vse pogosteje pri tem izpostavljamo tudi trajnostno, lokalno pridelano hrano, ki je prijaznejša do okolja. Ta prehrana vključuje varno, energijsko in hranilno uravnoteženo, varovalno ter biološko sprejemljivo hrano, ki ustreza posameznikovim prehranskim potrebam, ohranja in krepi njegovo zdravje ter je sočasno prijazna do okolja in podnebja. Zato bomo v tem šolskem letu iskali prakse, da bo takšna prehrana čim večkrat tudi dejansko na otroških krožnikih, po drugi strani pa, da bo tudi dobro sprejeta s strani otrok, kar pomeni, da ne bodo nastajali pretirani zavržki hrane. Že z manjšimi spremembami tako pri izboru, kombiniranju hrane kot njene priprave lahko že vsak izmed nas zmanjša svoj ogljični odtis in spodbudi prehod v bolj trajnosten sistem oskrbe s hrano. Globalnega segrevanja ni mogoče zadržati brez sprememb v načinu proizvodnje in potrošnje hrane. Torej šteje vsak kamenček v mozaiku, ki ga naredimo kot posamezniki ali kot skupnost.

 

Koordinatorka: Lea Maček Kržmanc


 

VARNO S SONCEM

Program Varno s soncem je usmerjen k seznanjanju predšolskih otrok (in njihovih staršev) o škodljivih posledicah delovanja sončnih žarkov in ukrepih, s katerimi lahko nastanek teh posledic učinkovito preprečimo oz. zmanjšamo. V obdobju, ko smo zunaj v naravi, je izvajanje ukrepov za zaščito pred prekomerno izpostavljenostjo sončnemu UV sevanju, še posebej pomembno.

Projekt poteka v sodelovanju z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje in se bo izvajal od uradnega začetka programa ob svetovnem dnevu Sonca 28. maja 2025 do konca avgusta 2025.

 

Koordinatorka: Alja Drole


 

MALI SONČEK

Namen projekta je obogatitev programa na področju gibanja s sodobnimi gibalnimi in športnimi spoznanji in vsebinami. Poudarek je na igri in vadbi, ki je prijetna in prilagojena otroku.

Program Mali sonček je primeren za otroke od 2. leta dalje in je prilagojen starosti otrok. Zajema pohode, vožnje s poganjalci, skiroji, tricikli, kolesi (glede na starost), igre na snegu, igre z vodo, naravne oblike gibanja, igre z žogo, gibanje v povezavi z ritmom, za starejše otroke tudi rolanje. Dejavnosti potekajo v skupinah.


 

EVROPSKI TEDEN MOBILNOSTI

Evropski teden mobilnosti letos poteka pod sloganom “Udoben javni prostor – za vse”. Kakovostno urejen javni prostor prinaša številne koristi v vsako skupnost. Kjer so potrebe prebivalcev enakovredno upoštevane – ne glede na njihove načine prevoza in opravljanja vsakodnevnih dejavnosti – je kakovost življenja opazno boljša. To se kaže v večji socialni pravičnosti, povečani varnosti, ter zmanjšanju hrupa in onesnaženosti zraka.

Cilj projekta je ozaveščanje otrok in njihovih staršev o pomenu trajnostne mobilnosti, kot so hoja, kolesarjenje in uporaba javnega prevoza v vsakdanjem življenju. Otroci bodo na primeren način spoznali, da s svojimi vsakodnevnimi odločitvami pomembno vplivamo na naše naravno in družbeno okolje.

Evropski teden mobilnosti bo potekal od 16. do 22. septembra 2024, vendar bodo dejavnosti v posameznih skupinah vrtca potekale skozi celotno šolsko leto.

Vrtec Borovnica bo tudi letos, skupaj z Občino Borovnica, aktivno sodeloval v tem projektu. V petek, 20. septembra 2024, bo med 9.00 in 14.00 za ves promet zaprta Paplerjeva ulica. Na ta dan bo postavljen poligon za spoznavanje prometnih predpisov in spretnostno vožnjo s kolesi, skiroji ter poganjalčki. Pred vrtcem bodo potekale tudi različne učne, zabavne in športne aktivnosti.

Dogodka se bo udeležilo šest skupin otrok, starih od 4 do 6 let.


 

TEDEN KULTURNE DEDIŠČINE

Borovniški viadukt – povezava med Ljubljano in Trstom, od 28.septembra do 12. oktobra 2024

        

Načrtujemo:

  • pogovor o železniškem prometu nekoč in danes,
  • ogled prenovljene železniške postaje Borovnica s podhodom,
  • ogled starih fotografij borovniškega viadukta v arhivu knjižnice dr. Marje Boršnik Borovnica,
  • ogled borovniškega stebra, edinega ostanka starega viadukta, v parku Borovnica,
  • sprehod do Jelenskega mostu,
  • sprehod po pešpoti – po sledeh stare proge (Jele – Paški most),
  • ogled in primerjava starih in novih zemljevidov ter relacija Ljubljana – Trst,
  • poustvarjanje z likovnim materialom na temo Borovniški viadukt,
  • ogled makete borovniškega viadukta in izdelava makete viadukta iz odpadnega materiala.

 

Napoved dogodkov:

  • pohod s starši in starimi starši do Čuvajnice 666,
  • pohod in ogled Jelenskega mostu od daleč in blizu,
  • obisk knjižnice dr. Marje Boršnik in iskanje fotografij v arhivu,
  • vodeni ogledi Tematski park in Spominska pot Borovniškega viadukta.

 

Udeležene skupine: Medvedki, Škorenjčki, Komarčki, Polžki, Račke, Tačke

 

Koordinatorka: Tina Mazi


 

TEDEN OTROKA 

Teden otroka je projekt Zveze prijateljev mladine Slovenije. Letos bo Teden otroka od 7. do 13. oktobra, osrednja tema bo “Biti otrok v letu 2024”. Z izborom teme želimo poudariti pomen otroštva, “otroškosti” nekoč in danes. Dejavnosti se bodo izvajale v skupinah.


 

TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK

Tradicionalni slovenski zajtrk bo v petek, 15. 11.2024.

Letošnja osrednja tema je  »Tradicionalni slovenski zajtrk – moj naj zajtrk!«.

Dejavnosti povezane s temo bodo potekale cel teden, na nivoju celotnega vrtca.

Izvaja se v skupinah.


 

SVETOVNI DAN ČEBEL

Čebele s svojo aktivnostjo v naravi pomembno vplivajo na proizvodnjo hrane tako za človeka kot tudi za živali, vpliv pa imajo tudi na človekovo zdravje in druge dejavnike življenja.  Zato moramo  z njimi ravnati odgovorno prav vsi.

Cilj projekta je otroke seznaniti, da ima medonosna čebela izredno pomembno mesto v naravi, še posebno tedaj, ko govorimo o kmetijskih kulturah. Čebelji pridelki so popolnoma naravna živila ter neposreden dar narave – čebel. Čebele z opraševanjem pripomorejo k ohranjanju ravnovesja v naravi, omogočajo obstoj različnih živalskih in rastlinskih vrst ter  človeka, ob tem pa nam dajejo čebelje pridelke, kot so med, cvetni prah, matični mleček, propolis.

Čebelam pa lahko pomaga vsak izmed nas tako, da na večjih ali manjših površinah (v gozdu, na vrtovih, v balkonskih koritih ipd.) zasadi medovite rastline.

Obiskali bomo čebelarja, ki nas bo seznanil s svojim delom in življenjem čebel, ter nam predstavil oblačilo in druge pripomočke čebelarja. Podali se bomo na orientacijski pohod Medena pot. Za zajtrk bomo imeli carski praženec z medom.

 

Koordinatorki: Sofija Deronja in Eva Meglen

 


 

ZELIŠČNI VRT

Ko se z otroki pogovarjamo o živem svetu, pogosto opazimo, da imajo zelo dobro znanje o različnih živalih. Nasprotno pa manj poznajo rastline, ki jih obdajajo, čeprav jih lahko vsakodnevno opazujejo in doživljajo. Ključno izhodišče za obravnavo teh vsebin je prav raziskovanje in opazovanje rastlin. Na ta način otroci razvijajo občutljivost za različne zaznave, kot so ostrina vida, tipna občutljivost, voh in okus. V zgodnjem otroštvu so te zaznave še zelo splošne in razpršene, vendar jih skozi izkušnje in raziskovanje lahko poglobimo.

Vrtnarjenje v vrtcu omogoča otrokom reden stik z naravo in njenimi ritmi. S to dejavnostjo otroci razvijajo odgovornost in skrb za okolje, ob tem pa najdejo tudi zadovoljstvo v opravljanju koristnih dejavnosti. 

Kurikulum za vrtce poudarja, da je gojenje rastlin v vrtcu dejavnost, ki otrokom omogoča, da spoznavajo živo naravo in njene spremembe. Ob tem se učijo, kaj živa bitja potrebujejo za življenje, in razvijajo odgovoren odnos do narave in živih bitij.

V enoti Vrtca Borovnica bo 6 starejših skupin skrbelo vsaka za svojo visoko gredo. Načrt priprave in izvedbe bomo pripravili v jesenskem času. Uredili in pripravili bomo visoke grede za zimski čas. Spomladi pa se bo vsaka skupina po načrtu lotila dela, raziskovanja in učenja.


 

JEZIKOVNA IN KNJIŽNA VZGOJA

Namen projekta je otrokom približati knjigo kot vir informacij, znanja in zabave ter vzpodbuditi tudi starše, da bi otrokom veliko brali in z njimi preživljali kvaliteten skupni čas. Vsa leta zelo dobro sodelujemo s Krajevno knjižnico dr. Marje Borštnik Borovnica. Na obisk povabimo knjižničarko, starejši otroci pa se po nove knjige odpravijo tudi sami.Obiskovali nas bodo učenci 5. razreda OŠ Borovnica. V dopoldanskem času bodo otrokom brali zanimive zgodbe.

Veliko pozornosti bomo posvetili širjenju besedišča, z ustreznimi spodbudami razvijali vidno in slušno zaznavanje ter fonološko zavedanje ter razvijali interes za branje.Obeležili bomo Svetovni dan materinščine, ki bo 21. 2. 2025, s Pravljico na potepu pa se bomo spomnili na Mednarodni dan otroške knjige. 

V projektu Naša mala knjižnica bodo sodelovale predšolske skupine, koordinatorka je Anja Bole.

V sklopu projekta Društva Bralna značka z naslovom Medgeneracijsko branje – Pokloni čas, polepšaj dan, se bomo povezali z Društvom upokojencev Borovnica in jih povabili v vrtec, kjer bomo zanje pripravili kulturni program. Posamezne oddelke bodo obiskali tudi dedki in babice.

Projekt bodo izvajale vse skupine in bo prilagojen starosti otrok.


 

KULTURNI MESEC

Mesec februar je v našem vrtcu obarvan z raznovrstnimi dogodki in dejavnostmi s področja kulture. Kulturni mesec bomo na različne načine skupaj obeležili po vhodih in posamično po igralnicah. Spoznavali bomo slovenske simbole in obeležili Prešernov dan. V goste bomo povabili kulturne delavce, umetnike in umetnice z različnih področij kulture, ki nam bodo, ob aktivnem vključevanju vrtčevskih otrok, pripravili različne umetniške dejavnosti, predstavili umetnost in njihovo delovanje na področju kulture. Dejavnosti se izvedejo na ravni skupine.


 

PRAZNIČNI DECEMBER

Poteka ves mesec. Otroci doživljajo praznike skozi načrtovane dejavnosti, kot so skupne dekoracije prostorov, izdelovanje okraskov, voščilnic in prazničnih pogrinjkov. Dneve nam bodo popestrile dramatizacije otrok (skupin) in Čarovnik Andrej. V vrtcu nas bo obiskal tudi dedek Mraz, ki bo otroke obdaril z novimi igračami.


 

GASILSKE IGRE

V naše delo vrtca so vključene tudi dejavnosti, kjer otroke seznanjamo o pomenu reševanja, zaščite in pomoči. V mesecu maju bomo predstavili delo in opremo gasilcev. Za starejše skupine (3-4, 4-5 ter 5-6) bomo ogled, dejavnosti in igre organizirali v gasilskem domu, takrat bo izvedena tudi evakuacija, kjer bodo vključene vse enote vrtca. Dejavnosti in evakuacija bomo izvajali s pomočjo društev PGD Borovnica ter PGD Breg-Pako. 

 

Koordinatorka: Polonca Gabriel


 

CICI MATURA in IZMENJAVA OTROK

Otroke bomo za eno šolsko uro odpeljali v šolo, kjer jih bo prevzela učiteljica, mi pa bomo v vrtec odpeljali prvošolce. Ta oblika seznanjanja s šolo je za predšolske otroke pozitivna, saj je njihov prvi stik s šolo sproščen in prijazen, šolarji pa tudi radi obiščejo vrtec in se spomnijo, kako je bilo.

Otroci, ki bodo drugo leto predšolski, bodo z reševanjem ugank in petjem dokazali, da bodo zasluženo nasledili otroke, ki bodo odšli v šolo. Predali jim bomo »maturantski« klobuček in zapeli Cici maturantsko himno.

 

Koordinatorka: Natalija Strmšek


 

CICI VESELA ŠOLA

Cici Vesela šola je stalna vzgojno-izobraževalna rubrika revij Ciciban in Cicido, ki vzgojiteljem, učiteljem in staršem omogoča pogovor o različnih temah, s katerimi se srečujejo otroci v svojem življenju. Obenem je Cici Vesela šola vseslovenski preizkus znanja, ki ne spodbuja tekmovalnosti, temveč raziskovanje in sodelovanje. Otroci bodo zabavne naloge reševali v dopoldanskem času in si prislužili priznanje.

Izvajale jo bodo starejše skupine: Medvedi, Balončki in starejši otroci iz skupine Želodki.

 

Koordinatorka: Anja Bole

 

 

Dostopnost